בשיתוף צה"ל: הרופא מבית לחם שמטפל בעיניים של תושבי עזה

איתי גדסי No Comments on בשיתוף צה"ל: הרופא מבית לחם שמטפל בעיניים של תושבי עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, פרסם היום, את סיפור מפעל חייו של ד"ר עבדאללה אבו הנטש, רופא עיניים מבית לחם, אשר נוסע באופן תדיר לרצועת עזה כדי לטפל בעזתים

13:51
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לא לספור קלוריות: הגישה של ניקול שרון לאורח חיים בריא

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ד"ר עבדאללה אבו הנטש הנו רופא עיניים שנולד בטולכרם, למד רפואה בבגדאד וכיום הוא גר בבית לחם. ד"ר אבו הנטש מומחה לרפואת עיניים בבית החולים סיינט ג'ון בירושלים ומפעיל סניפים בענבתא, חברון ועזה.

ד"ר אבו הנטש ביחד עם צוות של תשעה רופאים ואחיות מבית החולים סיינט ג'ון שבירושלים, יוצאים מספר פעמים בשנה לרצועת עזה במטרה לטפל בעזתים. הם מטפלים בהם במסירות נפש ומתוך תחושת שליחות ומתמחים בתחום רפואת העיניים והשתלת קרניות במטופלים.

בראיון שפורסם היום, (חמישי) פגשה את ד״ר אבו הנטש, מתאמת הבריאות במנהל האזרחי, דליה בסה, אשר אחראית על תיאום תחום הבריאות בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית, כניסת מטופלים לישראל ותיאום הכשרות רופאים פלסטינים.

בשנה האחרונה, ד"ר אבו הנטש נסע לרצועת עזה יותר משמונה פעמים וביצע מעל 120 ניתוחים להשתלת קרניות עיניים עבור מטופלים עזתים. בכך הוא חסך ל-120 מטופלים ובני משפחותיהם את הפרוצדורה והזמן של הנסיעה לבית החולים בירושלים בשביל לעבור את ההשתלה.

"יש הרבה סיפורים של אנשים שעזרנו להם בעזה, הרבה סיפורים של ילדים שהשתלנו להם קרניות ולאחר מכן השתנו חייהם. זה נותן לי כוח," אומר אבו הנטש. בנוסף, הוא מספר כי אביו היה רופא ועודד אותו לעסוק בתחום הרפואה, כאשר מאז ומתמיד הוא התעניין בתחום זה בכלל וברפואת עיניים בפרט.

"למדתי רפואה בבגדאד ועשיתי את ההתמחות שלי בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים," פירט אבו הנטש.

עבדאללה מספר גם על ראשית דרכו: "נולדתי בגדה המערבית, בטולכרם. כאשר הגעתי לבית החולים הדסה עין כרם, ראש המחלקה שם אמר לי: 'מהרגע שאנחנו נכנסים בבוקר לבית החולים אין פה יותר לאום, דת או שום דבר אחר.

אנחנו פה רופאים שמטפלים באנשים, ונטפל בהם באותה צורה לא משנה אם הם יהודים או ערבים, פלסטינים או ישראלים'. בעיני עבדאללה, כל רופא צריך לראות אדם כאשר הוא מטפל בו, בלי קשר לדת וללאום שלו.



0 תגובות